Všeobecné obchodné podmienky mobilnej aplikácie “SVIŠŤ”
1. POSKYTOVATEĽ A KONTAKTNÉ ÚDAJE
1.1. Údaje o Poskytovateľovi:
Obchodné meno: GoScooters s. r. o.
Sídlo: Mlynské nivy 56, 821 05 Bratislava – mestská časť Ružinov
IČO: 54 122 856
DIČ: 2121582639
IČ DPH: SK2121582639
Zápis: Obchodný register Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka číslo: 159113/B
1.2. Poskytovateľ vykonáva činnosť v oblasti prenájmu klasických alebo elektrických kolobežiek a bicyklov prostredníctvom svojej Mobilnej aplikácie „SVIŠŤ“.
1.3. Pre vylúčenie pochybností Poskytovateľ nie je prevádzkovateľom online trhu, a teda nie je osobou, ktorá prevádzkuje a poskytuje spotrebiteľom online trh, a to aj ani prostredníctvom tretej osoby, a teda nevzťahujú sa na neho osobitné informačné povinnosti podľa § 16 a § 17 Zákona o ochrane spotrebiteľa.
1.4. Poskytovateľa môžete kontaktovať jedným z nasledovných spôsobov:
a) prostredníctvom príslušného okna v Mobilnej aplikácii „SVIŠŤ“;
b) e-mailom na adrese info@svist.sk;
c) listom na adresu sídla Poskytovateľa Mlynské nivy 56, 821 05 Bratislava – mestská časť Ružinov;
d) telefonicky na číslo zákazníckeho servisu Poskytovateľa +421 949 485 798.

2. DEFINÍCIE POJMOV A VÝKLADOVÉ PRAVIDLÁ
2.1. Na účely týchto Obchodných podmienok majú nižšie uvedené pojmy nasledovný význam:
a) Obchodné podmienky“ – tieto Všeobecné obchodné podmienky mobilnej aplikácie „SVIŠŤ“;
b) Poskytovateľ“ – Poskytovateľ Služieb a Mobilnej aplikácie uvedený v čl. 1 týchto Obchodných podmienok. Poskytovateľ je právnickou osobou zapísanou v Obchodnom registri, ktorý je vo vzťahu k Užívateľovi v postavení obchodníka v zmysle ust. § 52 ods. 3 Občianskeho zákonníka;
c) Užívateľ“ – užívateľ Mobilnej aplikácie a/alebo Služieb. Užívateľom sa rozumie výhradne spotrebiteľ v zmysle ust. § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka. V súlade s predchádzajúcou vetou sa spotrebiteľom rozumie fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou uzavretou v zmysle týchto Obchodných podmienok, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania. Súčasne platí, že Užívateľom môže byť len osoba staršia ako osemnásť (18) rokov;
d) Mobilná Aplikácia“ – Poskytovateľova aplikácia „SVIŠŤ“, dostupná na https://svist.sk/#app, alebo prostredníctvom digitálnych distribučných platforiem App Store a Google Play. Mobilná Aplikácia je dostupná na mobilných zariadeniach so systémom Android a Apple v súlade s najnovšími aktualizáciami softvéru;
e) Webstránka“ – webová stránka svist.sk prevádzkovaná Poskytovateľom;
f) Služby“ – akákoľvek činnosť alebo výkon, vrátane digitálnej služby, ktoré sú ponúkané alebo poskytované prostredníctvom Mobilnej Aplikácie zo strany Poskytovateľa v prospech Užívateľa, a ktoré sú takto Užívateľovi k dispozícii. K týmto Službám patrí najmä prenájom a používanie Vozidiel Poskytovateľa a ostatné súvisiace služby potrebné na dobíjanie, údržbu, vyzdvihovanie Vozidiel, ktoré sú Užívateľovi dostupné v Mobilnej Aplikácii. Služby môžu pozostávať z ďalších súvisiacich nástrojov, podpory a služieb, ku ktorým môže Poskytovateľ umožniť prístup aj z Webstránky, Poskytovateľovej stránky na Facebooku alebo Instagrame, ponuky online alebo telefonickej podpory, či akéhokoľvek iného prístupového miesta, ktoré bude Užívateľovi v súvislosti s poskytovaním Služieb poskytnuté. Rozsah Služieb, ako aj ich geografická dostupnosť, sa môže z času na čas meniť, najmä s ohľadom na Dostupné Územie;
g) Účet“ – používateľský Účet v Mobilnej Aplikácii, prostredníctvom ktorého má Užívateľ prístup k Službám;
h) Užívateľov Obsah“ – akýkoľvek text, obrázky alebo informácie, ktoré Užívateľ alebo akákoľvek iná osoba používajúca Mobilnú Aplikáciu alebo Webstránku pridá a/alebo poskytne Poskytovateľovi v rámci rozhrania Mobilnej Aplikácie, Webstránky alebo akéhokoľvek iného kontaktného bodu Poskytovateľa v súvislosti s poskytovaním Služieb;
i) Cenník“ – Cenník Poskytovateľa za Služby, dostupný na Webstránke;
j) Pre-charge“ – zálohová platba (depozit), ďalej špecifikovaný v čl. 13 týchto Obchodných podmienok. Pre-charge môže byť v súlade s Cenníkom stiahnutý Užívateľovi bezprostredne pred začatím poskytovania konkrétnej spoplatnenej Služby vrátane prenájmu Vozidla. Pre-charge nepredstavuje úhradu ceny za poskytnutie Služieb vrátane prenájmu Vozidla a nie je príjmom Poskytovateľa za poskytnutie Služby. Jeho účelom je zabezpečiť platbu za Služby, ktoré môže Užívateľ v budúcnosti využiť. Pre-charge je použitý ako záloha (depozit), z ktorého sa budú odpočítavať skutočné poplatky za Služby, vrátane prenájmu Vozidla;
k) Benefity“ – benefity, ktoré Poskytovateľ môže v súvislosti s poskytovaním Služieb vydávať na základe splnenia objektívne stanovených kritérií a/alebo míľnikov. V zmysle predchádzajúcej vety ide najmä o reklamné a zľavové kupóny alebo kódy, alebo rôzne iné benefity poskytované Užívateľovi. Bližšie podmienky týkajúce sa benefitov sú obsiahnuté v čl. 15 týchto Obchodných podmienok;
l) Vozidlá“ – vozidlá, ktoré Poskytovateľ poskytuje na prenájom Užívateľom prostredníctvom Mobilnej Aplikácie. K týmto patria predovšetkým kolobežky a bicykle, ktoré môžu byť buď klasické (t.j. poháňané človekom) alebo elektrickým pohonom. Rozsah dostupných Vozidiel sa môže z času na čas meniť, najmä s ohľadom na Dostupné Územie;
m) Dostupné Územie“ – vymedzené územie v určitej oblasti alebo obci, v ktorom sú Vozidlá a Služby k dispozícii. Poskytovateľ poskytuje Služby len na území Slovenskej republiky, a to len v rámci Dostupného Územia. Na základe zistenej polohy Užívateľa môžu existovať obmedzenia poskytovania Služieb. Dostupné Územie si môže Užívateľ overiť prostredníctvom virtuálnej mapy v Mobilnej Aplikácii. Je treba zohľadniť, že v niektorých prípadoch môže nepresné určenie polohy signálom GPS spôsobiť odchýlky v určení polohy Dostupného Územia;
n) Povolené Parkovacie Miesto“ – povolené parkovacie miesto podľa všeobecne záväzných právnych predpisov, najmä s ohľadom na právne predpisy a pokyny vydané územnou samosprávou s ohľadom na typ Vozidla. Povolené Parkovacie Miesta sú zobrazené vo virtuálnej podobe v rozhraní Mobilnej Aplikácie. Je treba zohľadniť, že v niektorých prípadoch môže nepresné určenie polohy signálom GPS spôsobiť odchýlky v určení polohy Povoleného Parkovacieho Miesta. Užívateľ je pri parkovaní Vozidla povinný overiť si na mieste samom, či ide o Povolené Parkovacie Miesto.
o) Pravidlá jazdy“ – Pravidlá jazdy upravujú podmienky vedenia a prevádzkovania Vozidiel, najmä s ohľadom na bezpečnosť Užívateľa a jeho okolia, cestnej premávky a dodržiavanie príslušných predpisov vzťahujúcich sa na vedenie Vozidiel. Pravidlá jazdy sú uvedené v Prílohe č. 1 k týmto Obchodným podmienkam a tvoria ich neoddeliteľnú súčasť;
p) Reklamačný poriadok – Reklamačný poriadok mobilnej aplikácie „SVIŠŤ“, dostupný na Webstránke svist.sk a v Mobilnej Aplikácii „SVIŠŤ“, ktorý sa vzťahuje na vybavovanie reklamácií na Služby;
q) Občiansky zákonník“ – Zák. č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov;
r) Zákon o ochrane spotrebiteľa – Zák. č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov;
s) Autorský zákon“ – Zák. č. 185/2015 Z. z. Autorský zákon v znení neskorších predpisov;
t) Zákon o ochrane osobných údajov“ – Zák. č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov;
u) GDPR Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov);
v) ARSS“ – Zák. č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, v znení neskorších predpisov;
w) RSO – Platforma na riešenie sporov online, dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/;
x) SOI alebo Orgán Dozoru – Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, Odbor výkonu dozoru, uvedený v čl. 19 týchto Obchodných podmienok.
2.2. Pojmy uvedené s veľkým začiatočným písmenom a pojmy definované v právnych predpisoch Slovenskej republiky alebo právnych aktoch Európskej únie majú taký istý význam, keď sú použité v týchto Obchodných podmienkach. V prípade rozdielnych definícií má prednosť definícia uvedená v týchto Obchodných podmienkach.
2.3. Pojmy uvedené s veľkým začiatočným písmenom majú ten istý význam v celých Obchodných podmienkach, pričom ich význam sa zachováva aj v prípade, ak sa použijú v inom gramatickom alebo slovesnom tvare, alebo sa použijú s malým začiatočným písmenom, ak je z kontextu nepochybné, že ide o definovaný pojem.
2.4. Slová uvedené:
a) iba v jednotnom čísle zahŕňajú aj množné číslo a naopak;
b) v jednom rode zahŕňajú aj iný rod;
c) iba ako osoby zahŕňajú firmy a spoločnosti a naopak.
2.5. Akýkoľvek odkaz na právne predpisy Slovenskej republiky alebo právne akty Európskej únie odkazuje aj na akúkoľvek ich zmenu, t. j. vždy sa použije predpis alebo akt v platnom znení.
2.6. Nadpisy slúžia len pre väčšiu prehľadnosť Obchodných podmienok a nemajú význam pri výklade týchto Obchodných podmienok.
2.7. Pôvodné a právne záväzné znenie týchto Obchodných podmienok je vyhotovené v slovenskom jazyku. V prípade vyhotovenia akejkoľvek inej jazykovej verzie týchto Obchodných podmienok je rozhodujúcou verziou vždy verzia v slovenskom jazyku.

3. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
3.1. Tieto Obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti medzi Poskytovateľom ako prevádzkovateľom Mobilnej Aplikácie a poskytovateľom Služieb na jednej strane, a Užívateľom týchto Služieb a Mobilnej Aplikácie na strane druhej.
3.2. Obchodné podmienky upravujú každé použitie Služby v rámci Mobilnej Aplikácie, ale aj Služby, ku ktorým Užívateľ pristupuje z Webstránky, Poskytovateľovej stránky na Facebooku, Instagrame, či inej sociálnej sieti, ponuky online alebo telefonickej podpory, či akéhokoľvek iného prístupového miesta, ktoré bude Užívateľovi v súvislosti s poskytovaním Služieb poskytnuté.
3.3. Pred používaním Mobilnej Aplikácie „SVIŠŤ“ a/alebo užívaním Služieb je Užívateľ povinný pozorne si prečítať tieto Obchodné podmienky. Okrem iného stanovujú, ako bude Poskytovateľ poskytovať svoje Služby, ako sa registrovať v Mobilnej Aplikácii a vytvoriť si svoj Účet, ako začať a ukončiť jazdu na Vozidle, čo robiť v prípade akéhokoľvek problému a ďalšie dôležité informácie.
3.4. Mobilná Aplikácia je autorským dielom v zmysle Autorského zákona, ku ktorému vykonáva všetky majetkové práva vo svojom mene a na svoj účet výhradne Poskytovateľ. Rozsah užívacích práv k Mobilnej Aplikácii a podmienky jej používania Užívateľmi sú stanovené týmito Obchodnými podmienkami.
3.5. Tieto Obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom ich zverejnenia v Mobilnej Aplikácii.
3.6. Poskytovateľ a Užívateľ sa týmto dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná najmä prostredníctvom Mobilnej Aplikácie.
3.7. Existenciu a dĺžku trvania zodpovednosti za vady Služby a/alebo digitálneho plnenia a postup pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady Služby a/alebo digitálneho plnenia upravuje Reklamačný poriadok dostupný v Mobilnej Aplikácii a Webstránke svist.sk.

4. ZMLUVNÝ VZŤAH MEDZI POSKYTOVATEĽOM A UŽÍVATEĽOM
4.1. Tieto Obchodné podmienky sa vzťahujú na nasledovné zmluvné vzťahy medzi Poskytovateľom a Užívateľom:
a) Zmluva o používaní Mobilnej Aplikácie, uzavretá v súlade s ust. § 51 Občianskeho zákonníka; a
b) Zmluva o prenájme Vozidla, uzavretá v súlade s ust. § 663 a nasl. Občianskeho zákonníka;
c) Zmluva o zakúpení balíka predplatného v zmysle čl. 14 Obchodných podmienok, uzavretá v súlade s ust. § 51 Občianskeho zákonníka.
Zmluvy uvedené v tomto bode sú spotrebiteľské zmluvy v zmysle ust. § 52 ods. 1 Občianskeho zákonníka. Zároveň ide o zmluvy uzavreté na diaľku v zmysle s ust. § 14 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa.
4.2. Zmluva o používaní Mobilnej Aplikácie vzniká vytvorením Účtu Užívateľa v Mobilnej Aplikácii a trvá po celý čas, kedy je tento Účet aktívny (t.j. kým nedôjde k jeho zrušeniu a odstráneniu), ak tieto Obchodné podmienky nestanovujú inak.
4.3. Zmluva o prenájme Vozidla sa vzťahuje na jednotlivé prenájmy Vozidiel v rámci Mobilnej Aplikácie a vzniká začatím jazdy v súlade s bodom 10.8 týchto Obchodných podmienok. Táto zmluva v sebe zahŕňa aj ostatné súvisiace Služby potrebné na dobíjanie, údržbu, vyzdvihovanie Vozidiel, ktoré sú Užívateľovi dostupné v Mobilnej Aplikácii.
4.4. Zmluva o zakúpení balíka predplatného vzniká potvrdením nákupu zvoleného balíka predplatného v Mobilnej aplikácii.
4.5. Upozorňujeme, že Zmluva o používaní Mobilnej Aplikácie sama o sebe nezakladá právo na uzavretie Zmluvy o prenájme Vozidiel alebo Zmluvy o zakúpení balíka predplatného.
4.6. Náležitosti zmlúv, vrátane momentu ich uzavretia, predmetu, špecifikácie plnenia a podmienok ukončenia, sú stanovené týmito Obchodnými podmienkami.

5. VYTVORENIE ÚČTU V MOBILNEJ APLIKÁCII A UZAVRETIE ZMLUVY O POUŽÍVANÍ MOBILNEJ APLIKÁCIE
5.1. Na použitie Služieb je potrebné nainštalovať si Mobilnú Aplikáciu a vytvoriť si svoj užívateľský Účet.
5.2. Každý záujemca o užívanie Mobilnej Aplikácie si môže vytvoriť len jeden Účet.
5.3. Aby Užívateľ mohol používať Mobilnú Aplikáciu, musí mať mobilný telefón s webovým rozhraním, ktorý spĺňa technické požiadavky Mobilnej Aplikácie. Pri každom stiahnutí Mobilnej Aplikácie sa automaticky skontroluje, či mobilný telefón používateľa spĺňa tieto požiadavky.
5.4. Užívateľ je zodpovedný za to, aby bola možná mobilná dátová komunikácia a znáša všetky poplatky, ktoré mu jeho poskytovateľ mobilných služieb vyúčtuje v súvislosti s prenosom dát.
5.5. Vytvorenie Účtu a nadviazanie zmluvného vzťahu s Poskytovateľom nie je voči Poskytovateľovi nárokovateľné. Poskytovateľ môže odmietnuť vytvorenie Účtu záujemcom bez udania dôvodu, alebo aj z dôvodu nedostupnosti alebo nefunkčnosti Služby; alebo ak sa dôvodne domnieva, že Užívateľ nebude dodržiavať tieto Obchodné podmienky; či ak nie je schopný zabezpečiť prevádzkovanie Služby Užívateľovi v dohodnutej lehote alebo cene; alebo aj ak sa s Užívateľom nedohodne na náhradnom plnení.
5.6. Vytvorením Účtu súhlasíte s týmito Obchodnými podmienkami.
5.7. Účet je možné vytvoriť nasledovným spôsobom:
a) prihlásením sa do Mobilnej Aplikácie prostredníctvom už vytvoreného účtu Google alebo Apple ID; alebo
b) uvedením svojho mobilného čísla do Mobilnej Aplikácie, ktoré sa úspešnou registráciou prepojí s Účtom Užívateľa;
5.8. Na účely dvojitého overenia môže byť záujemcovi o vytvorenie Účtu následne formou SMS zaslané overovacie heslo, ktoré je potrebné zadať do príslušného registračného riadku.
5.9. Po úspešnom overení záujemcu bude záujemca vyzvaný k úplnému a presnému vyplneniu základných a nevyhnutných informácií k riadnemu vytvoreniu Účtu, a to v rozsahu meno, priezvisko, emailová adresa, telefónne číslo a potvrdenie veku záujemcu. Záujemca je povinný poskytnúť všetky povinné údaje k vytvoreniu Účtu, a to správne, presne a pravdivo.
5.10. Ak Poskytovateľ zistí, že pri vytváraní Účtu neboli povinné údaje riadne a úplne poskytnuté (napríklad uvedenie nesprávnych, nepravdivých alebo neaktuálnych údajov), Poskytovateľ odmietne vytvorenie Účtu. V takom prípade je záujemca pre vytvorenie Účtu povinný opätovne vyplniť a odoslať riadne a úplné údaje.
5.11. Po riadnom a úplnom vyplnení a odoslaní povinných údajov sa záujemcovi v Mobilnej Aplikácii zobrazí oznámenie o vytvorení Účtu. Kliknutím na príslušné tlačidlo („pokračovať“ / „continue“) v tomto oznámení dochádza k uzavretiu Zmluvy o používaní Mobilnej Aplikácie a záujemcovi je umožnený prístup do rozhrania Mobilnej Aplikácie a jej funkcionalít.
5.12. Na základe súhlasu Užívateľa s týmito Obchodnými podmienkami udeľuje Poskytovateľ Užívateľovi obmedzenú, nevýhradnú, nesublincencovateľnú, odvolateľnú, a neprevoditeľnú licenciu na prístup k Mobilnej Aplikácii a na jej použitie na zariadení Užívateľa, výlučne v spojení s používaním Služieb Užívateľom.

6. POUŽÍVANIE ÚČTU V MOBILNEJ APLIKÁCII
6.1. Užívateľ zodpovedá za správnosť a aktuálnosť svojich údajov v Účte a v súlade s tým je povinný ich podľa potreby aktualizovať. To sa týka najmä jeho mena, priezviska, e-mailovej adresy, telefónneho čísla a platobných údajov.
6.2. Užívateľ nesie zodpovednosť za prístup k svojmu Účtu, za jeho kontrolu a zabezpečenie, a to predovšetkým za:
a) prihlasovacie údaje vrátane hesla k Účtu; a
b) všetky činnosti vykonávané v Účte, ako je najmä, nie však výlučne aktivácia (odomknutie), použitie, deaktivácia (dokončenie jazdy), a riadne zaparkovanie Vozidiel v súlade s týmito Obchodnými podmienkami, prípadne na Povolenom Parkovacom Mieste, rovnako aj za akékoľvek zlyhania pri vykonávaní uvedených činností, s výnimkou nahlásenia, že došlo k zneužitiu Účtu v súlade s nasledujúcim bodom týchto Obchodných podmienok.
6.3. Ak Užívateľ zistí, že došlo k neoprávnenému prístupu k jeho Účtu alebo k jeho neoprávnenému použitiu, resp. k strate kontroly nad jeho Účtom, je povinný o tejto skutočnosti bezodkladne informovať Poskytovateľa. Bez uvedeného Poskytovateľ predpokladá, že Účet je používaný oprávnenou osobou.
6.4. Pokiaľ to rozhranie Mobilnej Aplikácie, Webstránky alebo akéhokoľvek iného kontaktného bodu Poskytovateľa v súvislosti s poskytovaním Služieb umožňuje a je na to určené, je Užívateľ oprávnený poskytovať alebo pridávať Poskytovateľovi prostredníctvom týchto kontaktných bodov Užívateľov Obsah.
6.5. Užívateľov Obsah musí byť v súlade s týmito Obchodnými podmienkami a všeobecne záväznými právnymi predpismi.
6.6. Poskytovateľ si nenárokuje vlastníckeho právo k Užívateľovmu Obsahu a toto právo zostáva Užívateľovi a akýmkoľvek tretím stranám, ktorých obsah je pripojený do Užívateľovho Obsahu.
6.7. Poskytnutím Užívateľovho Obsahu Poskytovateľovi udeľuje Užívateľ Poskytovateľovi celosvetovú, nevýhradnú, bezplatnú a trvalú licenciu na používanie, kopírovanie, reprodukciu, distribúciu, prispôsobenie, preformátovanie, upravovanie, zverejňovanie, preloženie, udeľovanie licencie, udeľovanie sublicencie a využívanie Užívateľovho Obsahu kdekoľvek a v akejkoľvek podobe na účely poskytovania Služieb (vrátane prípadného umožnenia ostatným Užívateľom prezerať si daný Užívateľov Obsah).
6.8. Pokiaľ je súčasťou Užívateľovho Obsahu akýkoľvek obsah vo vlastníctve tretích strán, je Užívateľ povinný zabezpečiť, aby mohla byť Poskytovateľovi udelená vyššie uvedená licencia k takému obsahu.
6.9. Poskytovateľ je povinný zabezpečiť, aby používanie Užívateľovho Obsahu Poskytovateľom žiadnym spôsobom nezasiahlo do Užívateľovho práva na súkromie.
6.10. Poskytovateľ má právo monitorovať akýkoľvek Užívateľov Obsah a odmietnuť alebo zmazať Užívateľov Obsah, ak sa domnieva, že porušuje tieto Obchodné podmienky.
6.11. Užívateľ pri používaní Mobilnej Aplikácie nesmie:
a) obchádzať bezpečnostné funkcie Mobilnej Aplikácie, rušiť ich alebo do nich iným spôsobom zasahovať;
b) umožniť inej osobe používať Mobilnú Aplikáciu v mene Užívateľa;
c) používať Mobilnú Aplikáciu, ak mu bolo dočasne zablokovaný prístup k Účtu alebo ak mu bol Účet deaktivovaný Poskytovateľom;
d) obhajovať, resp. propagovať akékoľvek nezákonné alebo nelegálne konanie alebo konanie, ktoré môže viesť ku škode na majetku alebo k zraneniu akejkoľvek osoby, ani sa do takéhoto konania zapájať;
e) upravovať, rušiť, resp. meniť Mobilnú Aplikáciu, zasahovať do nej, alebo prenikať do jej kódu;
f) Mobilnú Aplikáciu vedome zneužívať zavedením vírusov, trójskych koní, červov, logických bômb alebo iného materiálu, ktorý by Mobilnú Aplikáciu alebo ktoréhokoľvek jej užívateľa poškodil;
g) zhromažďovať údaje z Mobilnej Aplikácie v rozpore s týmito Obchodnými podmienkami;
h) poskytovať alebo odosielať Užívateľov Obsah, ktorý obsahuje nahotu alebo násilie alebo je urážlivý, výhražný, obscénny, zavádzajúci, nepravdivý alebo agresívny;
i) poskytovať alebo odosielať Užívateľov Obsah, ktorý Užívateľ nevlastní alebo na používanie ktorého nemá právo alebo ktorý by inak porušoval autorské práva, ochranné známky alebo iné práva tretích strán;
j) používať Užívateľov Obsah v rozpore s licenčnými podmienkami stanovenými vlastníkom;
k) poskytovať alebo odosielať akékoľvek informácie alebo komentáre o inej osobe bez jej súhlasu;
l) vyhrážať sa, zneužívať alebo narušovať súkromie iných osôb alebo spôsobovať nepríjemnosti alebo problémy, vyvolávať strach, úzkosť, rozpaky alebo poplach alebo inak obťažovať ostatné osoby;
m) na prístup k Mobilnej Aplikácií používať automatické systémy vrátane všetkých „robotov“, „pavúkov“ alebo „off-line čítačky“, a to spôsobom, ktorý do Mobilnej Aplikácie zasiela väčší počet správ, než môže človek v rovnakom čase rozumne sám vytvoriť; alebo
n) vykonávať iné kroky, ktoré sa považujú za nevhodné používanie Mobilnej Aplikácie.
6.12. Poskytovateľ môže Mobilnú Aplikáciu z času na čas aktualizovať, najmä za účelom skvalitnenia Služieb.
6.13. Akékoľvek chyby v Mobilnej Aplikácií sa Poskytovateľ snaží v čo najkratšom čase odstrániť, avšak týmto Užívateľ berie na vedomie, že funkčnosť Mobilnej Aplikácie môže byť príležitostne obmedzená z technických dôvodov a nie je možné vždy zaručiť neustále, neobmedzené a bezchybné fungovanie Mobilnej Aplikácie. Poskytovateľ nenesie žiadnu zodpovednosť za škody, ktoré vzniknú v dôsledku nefunkčnosti alebo nesprávnej činnosti Mobilnej Aplikácie.

7. DOČASNÉ ZABLOKOVANIE PRÍSTUPU K ÚČTU
7.1. Poskytovateľ môže Užívateľovi dočasne zablokovať prístup k Účtu v nasledovných prípadoch:
a) ak údaje dôležité na plnenie zmluvy nie sú v Účte správne zadané;
b) ak je Užívateľ v omeškaní s platbami za poplatky v zmysle týchto Obchodných podmienok a Cenníka napriek predchádzajúcej upomienke;
c) ak zo strany Užívateľa dôjde k iným závažným porušeniam týchto Obchodných podmienok a/ alebo všeobecne záväzných právnych predpisov, rozhodnutia súdu, orgánov činných v trestnom konaní alebo iného orgánu štátnej správy alebo ostatných orgánov verejnej správy;
d) ak Užívateľ stratí mobilný telefón, ktorý je prepojený s jeho Účtom, alebo ak tento mobilný telefón niekto odcudzí, alebo ak sa iným spôsobom umožní tretím stranám neoprávnene používať daný Účet.
7.2. Poskytovateľ odblokuje Účet bez zbytočného odkladu po odpadnutí dôvodu zablokovania.
7.3. Poskytovateľ môže zabrániť v ďalšom používaní Vozidiel, ak Užívateľ opakovane porušuje tieto Obchodné podmienky aj po tom, ako bol na takéto porušovanie Poskytovateľom upozornený.

8. ZRUŠENIE ÚČTU V MOBILNEJ APLIKÁCII A UKONČENIE ZMLUVY O POUŽÍVANÍ MOBILNEJ APLIKÁCIE
8.1. Zrušením Účtu Užívateľa v Mobilnej Aplikácii dochádza k ukončeniu Zmluvy o používaní Mobilnej Aplikácie.
8.2. Užívateľ môže kedykoľvek po vytvorení Účtu požiadať o jeho zrušenie a odstránenie, a to prostredníctvom Mobilnej Aplikácie v časti Profil, kliknutím na tlačidlo odstránenie Účtu („Delete Account“). Pokiaľ z technických príčin nie je možné požiadať o zrušenie a odstránenie Účtu prostredníctvom Mobilnej Aplikácie, môže Užívateľ požiadať Poskytovateľa prostredníctvom e-mailu na adresu zákazníckej podpory info@svist.sk.
8.3. Poskytovateľ je oprávnený Užívateľovi zrušiť Účet v nasledovných prípadoch:
a) ak Užívateľ opakovane Poskytovateľovi neuhradí splatné poplatky, a to napriek tomu, že bol zo strany Poskytovateľa na takéto prípady neplnenia upozornený;
b) ak Užívateľ poskytne nesprávne informácie alebo zatají skutkové okolnosti v rámci procesu vytvorenia Účtu, alebo v priebehu zmluvného vzťahu s Poskytovateľom tak, že by bolo neprimerané očakávať, že Poskytovateľ bude pokračovať v zmluvnom vzťahu;
c) ak dôležité údaje na plnenie zmluvy nie sú v Účte správne zadané;
d) ak Užívateľ neupustí od porušovania týchto Obchodných podmienok napriek tomu, že mu bolo na takéto porušovanie zaslané Poskytovateľom upozornenie, alebo ak v primeranej lehote neodstráni existujúce dôsledky takýchto porušení;
e) ak bude Užívateľ viesť Vozidlo pod vplyvom alkoholu alebo drog;
f) ak Užívateľ sprístupní svoje prihlasovacie údaje do svojho Účtu inej osobe;
g) ak sa Užívateľ pokúsi používať Mobilnú Aplikáciu v rozpore s licenčnými podmienkami stanovenými Poskytovateľom, najmä ak bude nevhodným spôsobom manipulovať alebo kopírovať Mobilnú Aplikáciu.
8.4. K zrušeniu a odstráneniu Účtu dochádza momentom potvrdenia o zrušení o odstránení Poskytovateľom. Týmto momentom súčasne dochádza k ukončeniu Zmluvy o používaní Mobilnej Aplikácie.

9. PRÍSTUP K SLUŽBÁM, ICH UŽÍVANIE A UZAVRETIE ZMLUVY O PRENÁJME VOZIDLA
9.1. Užívateľ je oprávnený užívať Služby za súčasného splnenia nasledovných podmienok:
a) má riadne vytvorený a aktívny Účet;
b) má najmenej osemnásť (18) rokov a spĺňa všetky požiadavky stanovené všeobecne záväznými právnymi predpismi vzťahujúcimi sa na vedenie Vozidiel, a to vrátane právnych predpisov územnej samosprávy, v ktorej má byť Vozidlo užívané Užívateľom;
c) je fyzicky spôsobilý na užívanie Vozidla a disponuje potrebnými zručnosťami a znalosťami na bezpečné a kompetentné používanie, obsluhu a jazdu na Vozidle;
d) Užívateľ prepojil svoj Účet s platnou kreditnou alebo debetnou kartou, prípadne zvolil iný platobný prostriedok, ktorý Mobilná Aplikácia podporuje. Užívateľ tak môže urobiť priamo v rozhraní Mobilnej Aplikácie. Na účel overenia pravosti a funkčnosti platobného kontaktu prepojeného s Účtom môže Poskytovateľ účtovať Užívateľovi symbolickú sumu 0,01 EUR (slovom jeden eurocent). Táto transakcia nepredstavuje poplatok za Služby alebo za iné plnenie v zmysle týchto Obchodných podmienok a po dokončení overovacieho procesu bude okamžite vrátená späť na bankový účet daného Užívateľa. Potvrdením žiadosti o prepojenie Účtu s kartou, príp. iným platobným prostriedkom, Užívateľ v Mobilnej Aplikácii potvrdzuje a súhlasí s vykonaním uvedenej overovacej platby.
9.2. Služby dostupné prostredníctvom Mobilnej Aplikácie sú prístupné len s pripojením na internet. Na internetové pripojenie nie sú kladené žiadne jednotlivé technické požiadavky, kvalita Služby však môže byť ovplyvnená rýchlosťou internetu.
9.3. Poskytovateľ je oprávnený v súvislosti s poskytovaním Služieb zasielať Užívateľovi textové správy (SMS), push oznámenia a e-mailové správy.
9.4. Služba prenájmu Vozidiel závisí od dostupnosti a rozsahu poskytovaných Vozidiel. Užívateľ si môže prenajať len tie Vozidlá, ktoré sú v Mobilnej Aplikácii označené ako dostupné.
9.5. Vozidlá sú k dispozícii len na Dostupnom Území. Je treba zohľadniť, že v niektorých prípadoch môže nepresné určenie polohy signálom GPS spôsobiť odchýlky v určení polohy Užívateľa a/alebo Vozidla.
9.6. Pred výberom Vozidla sa kliknutím na konkrétne Vozidlo v Mobilnej Aplikácii zobrazí panel so základnými informáciami vrátane ceny za odomknutie Vozidla, minútovej sadzby, maximálnej rýchlosti a stavu batérie Vozidla (pokiaľ Vozidlo disponuje batériou).
9.7. K odomknutiu Vozidla je potrebné, aby Užívateľ vo svojej Mobilnej Aplikácii spároval požadované Vozidlo, a to buď:
a) naskenovaním QR kódu umiestneného na konkrétnom Vozidle; alebo
b) napísaním číselného kódu umiestneného na konkrétnom Vozidle do príslušného riadku v Mobilnej Aplikácii.
9.8. Vykonanie niektorej z činností uvedených v písm. a) alebo b) predchádzajúceho bodu Obchodných podmienok sa považuje za záväznú ponuku Užívateľa na uzavretie zmluvy o prenájme Vozidla. Poskytovateľ túto ponuku prijme tým, že uvoľní Vozidlo na použitie Užívateľovi, čím dochádza k uzavretiu Zmluvy o prenájme Vozidla na danú jazdu.
9.9. Mobilná Aplikácia umožňuje Užívateľovi taktiež rezerváciu Vozidla, ak sa Užívateľ nachádza v blízkosti aspoň 1,5 km od požadovaného Vozidla. Vozidlo je možné rezervovať najviac na tridsať (30) minút, t.j. od momentu uskutočnenia rezervácie po začatie jazdy nesmie uplynúť viac ako tridsať (30) minút. Po uplynutí uvedeného času rezervácie je Poskytovateľ oprávnený zrušiť rezerváciu. Rezervácia môže byť spoplatnená v súlade s Cenníkom. Užívateľ môže uskutočniť rezerváciu najviac trikrát (3x) v priebehu jedného kalendárneho dňa.
9.10. Doba prenájmu Vozidla začína odomknutím Vozidla Užívateľovi na použitie a končí sa v okamihu, v ktorom je jazda ukončená, k čomu dochádza kliknutím Užívateľa na tlačidlo „Dokončiť jazdu“ (alebo na obdobné tlačidlo v Mobilnej Aplikácii), ak nie je v týchto Obchodných podmienkach uvedené inak.
9.11. Užívateľ je povinný vopred informovať Poskytovateľa o akýchkoľvek vadách alebo poškodeniach Vozidla, o ktorých sa dozvie pred začatím jazdy (napr. poškodenie rámu, opotrebované pneumatiky atď.). Pokiaľ sa takéto vady javia ako zjavne spôsobilé narušiť bezpečnosť premávky alebo všeobecnú funkčnosť Vozidla, nesmie Užívateľ toto Vozidlo používať.
9.12. Ak Poskytovateľ zistí akékoľvek závažné poruchy počas užívania Vozidla daným Užívateľom, je oprávnený za týmto účelom telefonicky kontaktovať tohto Užívateľa na číslo uvedené v jeho Účte.
9.13. Počas trvania jazdy v rámci Zmluvy o prenájme Vozidla na danú jazdu nesie Užívateľ zodpovednosť za to, že si prečítal a porozumel:
a) týmto Obchodným podmienkam, a to najmä bodu 9.1 stanovujúcemu základné podmienky pre užívanie Služieb Užívateľom;
b) všetkým požiadavkám stanoveným všeobecne záväznými právnymi predpismi vzťahujúcimi sa na vedenie Vozidiel, a to vrátane právnych predpisov územnej samosprávy, v ktorej má byť Vozidlo užívané;
c) Pravidlám jazdy uvedeným v Prílohe č. 1 týchto Obchodných podmienok;
d) akýmkoľvek ďalším pokynom, príručkám a návodom uvedeným v Mobilnej Aplikácii.
9.14. Vozidlo je majetkom Poskytovateľa. Užívateľ nesmie Vozidlom disponovať iným ako dovoleným spôsobom, najmä ho nesmie žiadnym spôsobom rozoberať, upravovať, opravovať, poškodzovať, resp. ničiť. Užívateľ taktiež nesmie Vozidlo počas doby prenájmu nechávať bez dozoru.
9.15. Užívateľ preberá plnú zodpovednosť za starostlivosť o Vozidlo počas doby prenájmu a za jeho vrátenie v rovnakom stave, v akom ho prevzal na začiatku prenájmu, na Povolené Parkovacie Miesto.
9.16. Dokončenie jazdy a teda aj konkrétneho prenájmu, je možné len vtedy, ak sa Vozidlo nachádza v rámci Povoleného Parkovacieho Miesta a mimo zóny, v ktorej je parkovanie Vozidiel zakázané.
9.17. Upozorňujeme, že Dokončenie jazdy nie je možné bez internetového pripojenia. V prípade, že na danom mieste Užívateľ nemá internetové pripojenie, bude musieť Vozidlo premiestniť na iné vhodné miesto, kde má internetové pripojenie.
9.18. Ak z technických dôvodov nemôže Užívateľ ukončiť jazdu prostredníctvom Mobilnej Aplikácie, musí Užívateľ túto skutočnosť bez zbytočného odkladu oznámiť Poskytovateľovi, aby mohol podniknúť ďalšie kroky k ukončeniu prenájmu.
9.19. Po dokončení jazdy a teda aj ukončení prenájmu sa Užívateľovi v Mobilnej Aplikácii zobrazí informačný panel o vykonanej jazde s údajmi o celkovej dobe prenájmu a poplatkom za danú jazdu.
9.20. Ak sa elektrické Vozidlo vybije počas doby prenájmu, musí Užívateľ jazdu ukončiť v súlade s pokynmi v Mobilnej Aplikácii a týmito Obchodnými podmienkami a zaparkovať ho na Povolenom Parkovacom Mieste.
9.21. Užívateľ nie je oprávnený umožniť inej osobe užívanie Vozidla, ktoré sám odomkol.
9.22. Užívateľ odoslaním záväznej ponuky na prenájom Vozidla, jeho rezerváciu, alebo inej záväznej ponuky na akúkoľvek Službu v zmysle týchto Obchodných podmienok udeľuje súhlas so začatím poskytovania Služby a stráca právo na odstúpenie od Zmluvy o prenájme Vozidla. Užívateľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je poskytnutie Služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom Užívateľa a Užívateľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí Služby, ak došlo k úplnému poskytnutiu Služby.
9.23. Poskytovateľ je oprávnený odstúpiť od Zmluvy na prenájom Vozidla z dôvodu nedostupnosti Služieb, alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od Poskytovateľa spravodlivo požadovať, nie je Poskytovateľ schopný poskytnúť Službu Užívateľovi v primeranej lehote alebo v cene, ktorá je uvedená v Cenníku. Poskytovateľ je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať Užívateľa a vrátiť mu už zaplatenú platbu za Službu v lehote do štrnástich (14) dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy, a to prevodom na bankový účet určený Užívateľom v jeho Účte.
9.24. Poskytovateľ a Užívateľ súhlasia s tým, že ak Cenník stanovuje maximálny poplatok za jednu jazdu, a Užívateľ v rámci svojej jednej jazdy dosiahne tento poplatok, dochádza k ukončeniu jazdy a tým aj ukončeniu konkrétnej Zmluvy na prenájom Vozidla. Pokiaľ má Užívateľ záujem ďalej používať Vozidlo, musí prostredníctvom Mobilnej Aplikácie uskutočniť ďalšiu jazdu, čím dochádza k uzatvoreniu novej Zmluvy na prenájom Vozidla.
9.25. Nedodržanie Pravidiel jazdy alebo bezpečnostných opatrení povoleného použitia Vozidiel predstavuje podstatné porušenie týchto Obchodných podmienok a môže viesť k:
a) dočasnému zablokovaniu prístupu Užívateľa k Účtu alebo akejkoľvek inej aplikácii Poskytovateľa alebo odmietnutiu a/alebo zastaveniu poskytovania Služieb Poskytovateľom;
b) okamžitému, dočasnému alebo trvalému odstráneniu Užívateľovho Obsahu;
c) zaslaniu upozornenia;
d) prijatiu právnych krokov voči Užívateľovi vrátane požadovania náhrady všetkých nákladov (ako sú okrem iného primerané administratívne a právne náklady), ktoré vznikli v súvislosti s predmetným porušením; a
e) poskytnutiu týchto informácií orgánom činným v trestnom konaní.

10. POSTUP V PRÍPADE NEHÔD
10.1. Užívateľ je v súvislosti s užívaním Služieb povinný bez zbytočného odkladu nahlásiť Poskytovateľovi akékoľvek nehody, poškodenia, zranenia osoby, odcudzenia alebo stratu Vozidla.
10.2. Po nehode musí Užívateľ bez zbytočného odkladu informovať políciu a zabezpečiť, aby polícia nehodu oficiálne zaznamenala, ak sa to vyžaduje v zmysle všeobecne záväzných právnych predpisov.
10.3. Ak polícia odmietne o nehode urobiť záznam alebo ak to nie je možné z iného dôvodu, Užívateľ túto skutočnosť bez zbytočného odkladu oznámi Poskytovateľovi a bude s ním koordinovať ďalší postup. To platí bez ohľadu na to, či nehodu spôsobil sám Užívateľ, alebo ju spôsobila tretia strana.
10.4. Užívateľ nesmie opustiť miesto nehody až dovtedy, kým:
a) polícia nedokončí záznam o nehode (alebo, ak polícia nemôže urobiť záznam o nehode, kým Užívateľ neoznámi nehodu Poskytovateľovi a nesplní jej primerané pokyny); a
b) riadne vykoná všetky opatrenia na zabezpečenie dôkazov alebo zmiernenie škôd, ktoré boli dohodnuté s Poskytovateľom.
10.5. Užívateľ je povinný poskytnúť pravdivé informácie o nehode, predovšetkým o mieste jej vzniku.
10.6. Vozidlá sú kryté poistením zodpovednosti za škodu. Užívateľovi sa zakazuje uznať alebo uhradiť akúkoľvek škodu krytú poistením zodpovednosti za škodu bez predchádzajúceho súhlasu Poskytovateľa.
11. ZODPOVEDNOSŤ UŽÍVATEĽA
11.1. Užívateľ berie na vedomie a súhlasí s tým, že jeho používanie Služieb, Vozidiel a súvisiaceho príslušenstva je na jeho výhradnú a osobnú zodpovednosť a že Poskytovateľ nenesie zodpovednosť za akékoľvek dôsledky, nároky, požiadavky, žaloby, straty, záväzky, škody, zranenia, poplatky, náklady a výdavky, pokuty, právne poplatky alebo odškodnenia akéhokoľvek druhu, či už predvídateľné alebo nepredvídateľné a či už známe alebo neznáme, ktoré by Užívateľ alebo tretie strany mohli utrpieť v súvislosti s Užívateľovým využívaním Služieb. Užívateľ všetky takéto riziká berie na vedomie a je uzrozumený s tým, že:
a) jazda na Vozidlách zahŕňa množstvo zrejmých a menej zrejmých rizík, nebezpečenstiev a hrozieb, ktoré môžu viesť k zraneniu alebo smrti Užívateľa alebo iných osôb, ako aj k škodám na majetku, a že takéto riziká, nebezpečenstvá a hrozby nie je možné vždy predpovedať alebo im predísť; a
b) Vozidlo je stroj, ktorý môže zlyhať, aj keď je správne udržiavaný, pričom takáto porucha môže viesť k zraneniu; a
c) maximálny limit zaťaženia Vozidla je 100 kg, ak priamo na Vozidle nie je uvedené inak.
d) nosenie prilby alebo iného ochranného vybavenia a dôsledné dodržiavanie Pravidiel jazdy a týchto Obchodných podmienok je nevyhnutné na zníženie rizika zranenia Užívateľa a rizika toho, že zraníte iné osoby alebo im ublížite;
11.2. Ak Užívateľovým využitím niektorej Služby dôjde k zraneniu inej osoby alebo ku škodám na majetku, bude Užívateľ niesť zodpovednosť za všetky následky, nároky, požiadavky, žaloby, straty, záväzky, škody, zranenia, poplatky, náklady a výdavky, pokuty, právne poplatky, súdne spory alebo odškodnenia akéhokoľvek druhu, či už predvídateľné alebo nepredvídateľné, či už známe alebo neznáme.
11.3. V prípade, že v dôsledku konania Užívateľa bude musieť Poskytovateľ vyhovieť nárokom tretích strán, bude za to niesť výhradnú zodpovednosť Užívateľ, pričom sa Užívateľ zaväzuje, že odškodní Poskytovateľa za všetky škody, ktoré mu vzniknú v súvislosti s takýmito nárokmi tretích strán.
11.4. Užívateľ je zodpovedný za všetky porušenia predpisov o cestnej premávke, predpisov o verejnom poriadku a iných zákonných ustanovení, za ktoré je zodpovedný v súvislosti s používaním Vozidla. Užívateľ ďalej zodpovedá za všetky z toho vyplývajúce pokuty, poplatky a náklady a musí odškodniť Poskytovateľa v súvislosti s akýmikoľvek výslednými nárokmi tretích strán. Aby sa predišlo pochybnostiam, Užívateľ nenesie zodpovednosť v prípade, že takéto pokuty, poplatky, náklady alebo nároky vyplývajú z jeho používania vadného Vozidla, pokiaľ je takéto používanie v súlade s týmito Obchodnými podmienkami.
11.5. Užívateľ nenesie zodpovednosť v rozsahu, v akom je Poskytovateľovi nahradená škoda poisťovateľom, a nebude uplatnený regresný nárok voči Poskytovateľovi.
11.6. Užívateľ zodpovedá za akékoľvek pokuty, poplatky, škody alebo akékoľvek iné poplatky, ktoré vzniknú Poskytovateľovi, ak tieto vyplývajú z používania akéhokoľvek Vozidla daným Užívateľom, vrátane toho, že Užívateľ Vozidlo zaparkujete nesprávne (napr. mimo Povoleného Parkovacieho Miesta). Poskytovateľ je oprávnený zaplatiť všetky pokuty, poplatky a škody, ktoré mu boli vystavené priamo alebo ktoré mu boli doručené v zastúpení Užívateľa, pričom mu tým vzniká nárok na preplatenie týchto súm Užívateľom. V takom prípade je Poskytovateľ oprávnený požadovať od Užívateľa primeraný administratívny poplatok, a to až do výšky 30,- EUR (slovom tridsať euro a nula eurocentov).
11.7. Poskytovateľ je ďalej oprávnený účtovať Užívateľovi nasledovné poplatky na Vozidlo odomknuté cez Užívateľov Účet:
a) poplatok za vyzdvihnutie až do výšky 100,- EUR (slovom jednosto euro a nula eurocentov), v prípade že je Vozidlo zaparkované mimo Povoleného parkovacieho miesta. Táto suma pozostáva z nákladov Poskytovateľa na vyzdvihnutie Vozidla a súvisiacich škôd;
b) poplatok vo výške nákladov potrebných na opravu alebo výmenu Vozidla a jeho príslušenstva v prípade, že Vozidlo sa javí poškodené nad rámec bežného opotrebenia, je v stave poruchy alebo je úmyselne zničené;
c) poplatok za stratu Vozidla až do výšky 120,- EUR (slovom jednostodvadsať euro a nula eurocentov), v prípade, že dôjde k strate Vozidla bez oznámenia Poskytovateľovi. Táto suma pozostáva z nákladov na hľadanie Vozidla a súvisiacich poplatkov až do doby nájdenia vozidla, rovnako aj z maximálnych jazdných poplatkov uvedených v Mobilnej Aplikácii, v závislosti od doby potrebnej na nájdenie Vozidla, ako aj z ďalších nákladov Poskytovateľa na vyzdvihnutie a súvisiacich škôd;
d) poplatok až do výšky 500,- EUR (slovom päťsto euro a nula eurocentov), v prípade, že sa Vozidlo nenájde alebo nevráti (napr. jazda je dokončená a Vozidlo zaparkované) v priebehu štyridsiatich ôsmich (48) hodín. V takom prípade môže Poskytovateľ na základe vlastného uváženia považovať Vozidlo za stratené alebo odcudzené a ohlásiť daný incident polícii;
e) poplatok za nesprávne parkovanie až do výšky 10,- EUR (slovom desať euro a nula eurocentov), v prípade, že Vozidlo nie je zaparkované v súlade s Pravidlami jazdy alebo ak nie je doložené zreteľnou fotografiou na konci jazdy, z ktorej vyplýva, že je Vozidlo riadne zaparkované. Užívateľ súhlasí, že nesprávne parkovanie alebo nezhotovenie jasnej fotografie Vozidla na konci jazdy predstavuje porušenie týchto Obchodných podmienok a vyhlasuje, že uloženie poplatku v zmysle tohto písmena Obchodných podmienok je primeraným a nevyhnutným opatrením na zabezpečenie riadneho využívania parkovacích plôch, verejných priestranstiev a bezpečnosti a pohodlia osôb, ktoré tieto priestory užívajú.

12. ZODPOVEDNOSŤ POSKYTOVATEĽA
12.1. Všetky Služby, Vozidlá a príslušenstvo sú poskytované v stave, v „akom sú“ a „ako sú dostupné“. Poskytovateľ neposkytuje žiadne tvrdenia, ručenie ani záruky ohľadne toho, že by Služby, Vozidlá alebo ich príslušenstvo boli v dobrom alebo bezchybnom stave, alebo že v súvislosti s nimi nebude dochádzať k omeškaniam, opomenutiam, prerušeniam alebo nepresnostiam.
12.2. Poskytovateľ neposkytuje žiadne tvrdenia, záruky, súhlasy, resp. prísľuby či už skrytý alebo výslovné, pokiaľ ide o to, či:
a) sú informácie (vrátane pokynov v Mobilnej Aplikácii) o Službách presné, úplné, správne, primerané, užitočné, včasné alebo spoľahlivé;
b) budú akékoľvek chyby alebo poruchy v Službách odstránené alebo opravené;
c) budú Služby dostupné kedykoľvek v určitom čase alebo mieste použitia Služieb; a
d) je Užívateľove využitie Služieb v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi v akomkoľvek mieste použitia Služieb.
12.3. Všetky predpokladané podmienky a záruky akéhokoľvek druhu v súvislosti so Službami sú vylúčené v maximálnom rozsahu povolenom všeobecne záväznými právnymi predpismi, najmä príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka a Zákona o ochrane spotrebiteľa. Nič v týchto Obchodných podmienkach nevylučuje, neobmedzuje ani nemení akékoľvek záruky, vyhlásenia, podmienky, práva alebo opravné prostriedky vyplývajúce z ktoréhokoľvek platného zákona alebo týmto zákonom uložené, pokiaľ sa nedajú zákonným spôsobom vylúčiť, upraviť alebo zmeniť.
12.4. Pokiaľ je akékoľvek vyhlásenie, záruka alebo podmienka predpokladaná alebo uložená ktorýmkoľvek platným zákonom a nie je možné ju vylúčiť („Nevylúčiteľné ustanovenie“), pričom Poskytovateľ nemôže obmedziť Užívateľov nárok v prípade porušenia Nevylúčiteľného ustanovenia, potom zodpovednosť Poskytovateľa za porušenie Nevylúčiteľného ustanovenia je obmedzená výlučne v rozsahu požadovanom všeobecne záväznými právnymi predpismi.
12.5. Ak Nevylúčiteľné ustanovenie nestanovuje inak, celková zodpovednosť Poskytovateľa za akékoľvek nároky vyplývajúce z týchto Obchodných podmienok vrátane nárokov založených na delikte alebo iných dôvodoch, nesmie v žiadnom prípade presiahnuť sumu 500,- EUR (slovom päťsto euro a nula eurocentov) alebo sumu poplatkov uhradených Poskytovateľovi za dobu prenájmu, počas ktorého došlo k incidentu, nehode alebo udalosti vedúcej k vzniku nárokov podľa toho, ktorá suma je nižšia. Poskytovateľ však neobmedzuje právo Užívateľa požadovať náhradu škody alebo použiť akékoľvek iné zákonné oprávnené prostriedky v prípade nesúladu poskytnutých Služieb s týmito Obchodnými podmienkami.
12.6. Poskytovateľ ani Užívateľ nebudú niesť zodpovednosť za škody, omeškania alebo zlyhania v plnení týchto Obchodných podmienok, v dôsledku okolností mimo primeranej kontroly porušujúcej strany, vrátane akýchkoľvek prírodných udalostí, zemetrasení, požiarov, povodní, vojen, teroristických činov, občianskych, priemyselných alebo vojenských nepokojov, sabotáží, štrajkov alebo pracovných výluk, pandémií, epidémií, vzbúr, straty alebo prerušenia komunikačných služieb, veľkých kybernetických útokov, súdnych uznesení, aktov civilnej alebo vojenskej moci alebo vládnych, súdnych alebo regulačných opatrení.
12.7. V maximálnom rozsahu povolenom všeobecne záväznými právnymi predpismi nenesie Poskytovateľ a ani jeho štatutári, zástupcovia, alebo zamestnanci zodpovednosť za akékoľvek straty alebo škody, ktoré by mohli Užívateľovi vzniknúť na základe týchto Obchodných podmienok alebo v súvislosti s nimi alebo v dôsledku používania Mobilnej Aplikácie či Služieb, ako sú okrem iného:
a) akékoľvek priame alebo nepriame škody na majetku alebo peňažné straty;
b) ušlý zisk alebo strata očakávaných úspor;
c) strata podnikania, zmlúv, kontaktov, dobrého mena a dobrej povesti a iné straty, ktoré môžu vzniknúť v dôsledku prerušenia podnikania;
d) strata alebo nepresnosť údajov; alebo
e) akákoľvek iná strata alebo škoda.

13. CENA ZA SLUŽBY A PLATOBNÉ PODMIENKY
13.1. Za poskytovanie Služieb vrátane prenájmu Vozidla budú Užívateľovi účtované poplatky v súlade s Cenníkom podľa typu Vozidla a konkrétnej zvolenej Služby. Poplatky a ostatné platby môžu podliehať platným daniam a iným zrážkam miestnej samosprávy, o ktoré môžu byť poplatky za Služby zvýšené.
13.2. Cenník môže stanoviť maximálny poplatok za jednu jazdu. Dosiahnutím tohto poplatku v rámci jednej jazdy dôjde k ukončeniu jazdy zo strany Poskytovateľa, a tým aj k ukončeniu konkrétnej Zmluvy na prenájom Vozidla. Pokiaľ má Užívateľ záujem ďalej používať Vozidlo, musí prostredníctvom Mobilnej Aplikácie uskutočniť ďalšiu jazdu.
13.3. Cena pre konkrétneho Užívateľa alebo pre skupinu spotrebiteľov nie je určená na základe automatizovaného rozhodovania alebo profilovania.
13.4. Po dokončení jazdy sa v Mobilnej Aplikácii zobrazí okno s informáciami o dokončenej jazde vrátane informácie o celkovej cene (vrátane príslušnej dane z pridanej hodnoty). Celkový poplatok za prenájom je splatný pri ukončení Zmluvy o prenájme za danú jazdu, pokiaľ jazdu nebolo možné ukončiť z dôvodov, ktoré Užívateľ nemohol ovplyvniť.
13.5. Užívateľ uhradí poplatky v zmysle týchto Obchodných podmienok zvoleným platobným prostriedkom v Mobilnej Aplikácii. Na tento účel Poskytovateľ spolupracuje s externým poskytovateľom platobných služieb.
13.6. Poskytovateľ je oprávnený účtovať Užívateľovi všetky poplatky a sumy, ktoré mu vzniknú v zmysle týchto Obchodných podmienok, a to prostredníctvom zvoleného platobného prostriedku prepojeného s Účtom Užívateľa. Takéto poplatky a ostatné platby môžu podliehať platným daniam, o ktoré môžu byť poplatky zvýšené.
13.7. Užívateľ zodpovedá za to, že ním zvolené platobné prostriedky postačujú na úhradu poplatkov za prenájom Vozidla. Ak platbu nemožno uskutočniť z dôvodu nedostatku finančných prostriedkov alebo z iných dôvodov, za ktoré Užívateľ nesie zodpovednosť, Poskytovateľ je oprávnený účtovať tomuto Užívateľovi poplatok za svoje skutočne vynaložené náklady. Týmto nie sú dotknuté žiadne iné zákonné práva a prostriedky nápravy, ktoré má Poskytovateľ k dispozícii.
13.8. V súlade s Cenníkom môže byť Užívateľovi bezprostredne pred začatím poskytovania konkrétnej spoplatnenej Služby stiahnutý tzv. Pre-charge (spravidla vo výške 5,- EUR. O konkrétnej výške Pre-Charge bude Užívateľ v rámci Mobilnej Aplikácie vždy vopred upozornený).
13.9. Keď Užívateľ využije spoplatnené Služby, na ktoré sa vzťahuje Pre-charge, cena za danú Službu bude odpočítaná z Pre-charge v súlade s aktuálnym Cenníkom. Užívateľovi bude v rámci Mobilnej Aplikácie poskytnutý detail využitej Služby a príslušného poplatku z Pre-charge.
13.10. V prípade, že bude Pre-charge vyčerpaný, resp. prečerpaný, a Užívateľ bude mať záujem naďalej využívať Službu, na ktorú sa Pre-charge vzťahuje, bude Užívateľovi stiahnutá ďalšia suma zodpovedajúca Pre-charge (napr. ak sa z pôvodného 5,-EUR Pre-charge týchto 5,- EUR vyčerpá na úhradu ceny za Služby, dôjde k stiahnutiu ďalších 5,- EUR).
13.11. Ak je cena za zvolenú Službu nižšia ako stiahnutý Pre-charge, zostávajúca časť Pre-charge bude ponechaná ako záloha na úhradu ceny za budúce Služby. V prípade zrušenia Účtu Užívateľa v Mobilnej Aplikácii a k ukončeniu Zmluvy o používaní Mobilnej Aplikácie bude nepoužitá časť Pre-charge bezodkladne vrátaná na Užívateľov účet v súlade s ním zvoleným platobným prostriedkom v Mobilnej Aplikácii.
13.12. Pokiaľ Užívateľom zvoleným platobným prostriedkom nebude možné stiahnuť Pre-charge, ktorý sa na ním zvolenú Službu vzťahuje (napr. z dôvodu nedostatku finančných prostriedkov alebo z iných dôvodov, za ktoré Užívateľ nesie zodpovednosť), Poskytovateľovi nevzniká povinnosť poskytnúť Užívateľovi požadovanú Službu.
13.13. Poskytovateľ si vyhradzuje jednostranné právo upraviť výšku Pre-charge. O každej takejto zmene bude Užívateľ vopred informovaný v Cenníku.
13.14. Poskytovateľ je oprávnený použiť zložený Pre-charge výlučne na účel uvedený v týchto Obchodných podmienkach, ktorým je úhrada ceny za spoplatnené Služby v súlade s aktuálnym a platným Cenníkom.
13.15. V prípade, že Užívateľ nesúhlasí s akýmkoľvek poplatkom účtovaným prostredníctvom zvoleného platobného prostriedku, je potrebné kontaktovať Poskytovateľa v súlade s týmito Obchodnými podmienkami, a to do desiatich (10) pracovných dní od uskutočnenia danej platby.
13.16. Banka Užívateľa môže účtovať ďalšie poplatky za používanie Užívateľovej kreditnej alebo debetnej karty, ktoré nie sú zobrazené v Mobilnej Aplikácii.
13.17. Užívateľ je povinný okamžite informovať Poskytovateľa o akýchkoľvek zmenách týkajúcich sa ním zvoleným platobným prostriedkom pripojeným k jeho Účtu, ktoré by mohli znemožniť úhradu akýchkoľvek Poskytovateľom účtovaných poplatkov v zmysle týchto Obchodných podmienok. Užívateľ tak môže urobiť prostredníctvom doplnenia nových údajov o svojej karte do svojho Účtu v Mobilnej Aplikácii.

14. BALÍKY PREDPLATÉHO
14.1. Poskytovateľ môže v súvislosti s poskytovaním Služieb prenájmu Vozidiel ponúkať zakúpenie predplateného počtu minút alebo jázd na Vozidle v rámci tzv. balíka predplatného. Aktuálne a dostupné balíky predplatného, vrátane ich cien, budú Užívateľovi zverejnené v rámci Mobilnej Aplikácie.
14.2. Poskytovateľ si vyhradzuje právo kedykoľvek pozastaviť, meniť alebo rušiť dostupnosť balíkov predplatného v Mobilnej Aplikácii podľa jeho výhradného a absolútneho uváženia. Tým nie sú dotknuté už zakúpené balíky predplatného.
14.3. Zmluvné a cenové podmienky vzťahujúce sa na balíky predplatného sa zobrazia v Mobilnej Aplikácii a je nutné si ich pred nákupom prečítať a prijať. Zároveň budú podmienky obsahovať popis obmedzení pre balík predplatného. Obmedzenia môžu zahŕňať denný časový limit, počet odomknutí alebo denné jazdné limity.
14.4. Nákup balíku predplatného nezaručuje dostupnosť Služieb.
14.5. Zvolený balík predplatného môže Užívateľ zakúpiť prostredníctvom Mobilnej Aplikácie zvoleným platobným prostriedkom v súlade s predchádzajúcim článkom týchto Obchodných podmienok. Po úspešnom prijatí platby Poskytovateľom bude balík predplatného pripísaný na Užívateľov Účet k následnému použitiu.
14.6. Z predplatených minút jazdy, resp. počtu jázd, bude pri Užívateľovom používaní Služieb priebežne odpočítavaný čas, resp. počet jázd (napr. pri zakúpení balíka 30 minút bude Užívateľovi po 3-minútovej jazde znížený zostatok na 27 minút). Užívateľ môže svoj zostávajúci počet minút alebo jázd (v závislosti od ním zakúpeného balíka) kedykoľvek skontrolovať vo svojom Účte v rámci Mobilnej Aplikácie.
14.7. Zakúpené balíky predplatného alebo ich časť nie je možné preniesť, pokiaľ nie je v Mobilnej Aplikácii výslovne uvedené inak, a ich obdobie platnosti môže byť obmedzené na určité časové obdobie. Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností Poskytovateľ upozorňuje, že po uplynutí stanoveného termínu platnosti balík predplatného „prepadáva“ a nie je ho možné ďalej užívať.
14.8. Užívateľ nie je oprávnený zakúpený balík predať, vymeniť za hotovosť alebo iným spôsobom scudziť v prospech tretej osoby.
14.9. Ak má Poskytovateľ dôvodné podozrenie, že použitie alebo uplatnenie balíka predplatného bolo chybné, podvodné, nezákonné alebo v rozpore s platnými podmienkami použitia zvoleného balíka predplatného alebo týchto Obchodných podmienok, môže Užívateľovi dočasne zablokovať prístup k Účtu, zrušiť Účet alebo zastaviť poskytovanie Služieb a Benefitov.
14.10. Užívateľ má zákonné právo odstúpiť od zakúpeného balíku predplatného do štrnástich (14) kalendárnych dní odo dňa jeho zakúpenia, a to aj bez uvedenia dôvodu.
14.11. Pre odstúpenie od zakúpeného balíka predplatného môže Užívateľ:
a) použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy uvedený v prílohe č. 2 týchto Obchodných podmienok;
b) urobiť akékoľvek iné jednoznačné vyhlásenie, v ktorom uvedie svoje rozhodnutie o odstúpení od balíku predplatného, kontaktovaním Poskytovateľa v súlade s bodom 1.4 písm. a) až c) týchto Obchodných podmienok.
14.12. Ak si Užívateľ aktivuje balík predplatného počas štrnásťdňovej (14) lehoty na odstúpenie od zmluvy, po jeho zakúpení (čo znamená, že vyslovene požaduje, aby sa Služby začali poskytovať od tohto dátumu a pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy), výslovne sa tým Užívateľ vzdáva svojho práva na odstúpenie od zmluvy.
14.13. Ak Užívateľ využije svoje právo na odstúpenie počas štrnástich (14) dní v súlade s vyššie uvedenými podmienkami, budete mať nárok na pomerné vrátenie prostriedkov v závislosti od obmedzení balíka predplatného, ktorý si zakúpil a používal do jeho ukončenia. Platba bude Užívateľovi vrátané najneskôr do štrnástich (14) dní odo dňa, keď bude Poskytovateľovi doručené oznámenie o odstúpení od zmluvy. Ak v odstúpení neuvedie Užívateľ iný spôsob úhrady, bude úhrada uskutočnená rovnakým spôsobom aký, Užívateľ použil pri svojej platbe, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.

15. BENEFITY
15.1. Benefity môžu podliehať doplnkovým podmienkam Poskytovateľa, ktoré ďalej špecifikujú podmienky a uplatňovanie Benefitov.
15.2. Poskytovateľ si vyhradzuje právo kedykoľvek pozastaviť, meniť alebo rušiť Benefity podľa jeho výhradného a absolútneho uváženia. Tým nie sú dotknuté už získané Benefity.
15.3. Benefity nie je možné preniesť, pokiaľ nie je v Mobilnej Aplikácii uvedené inak, a ich obdobie platnosti môže byť obmedzené na určité časové obdobie.
15.4. Benefity nie je možné predať, vymeniť za hotovosť alebo iným spôsobom scudziť.
15.5. Ak má Poskytovateľ dôvodné podozrenie, že použitie alebo uplatnenie Benefitu bolo chybné, podvodné, nezákonné alebo v rozpore s platnými podmienkami použitia Benefitu alebo týchto Obchodných podmienok, môže Užívateľovi dočasne zablokovať prístup k Účtu, zrušiť Účet alebo zastaviť poskytovanie Služieb a Benefitov.

16. ROZHODNÉ PRÁVO
16.1. Pre tieto Obchodné podmienky, Reklamačný poriadok, ako aj pre jednotlivé zmluvy v zmysle bodu 4.1 Obchodných podmienok, platí právny poriadok Slovenskej republiky.
16.2. Na vzťahy neupravené týmito Obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Zákona o ochrane spotrebiteľa, Zákona o ochrane osobných údajov, Zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z. a ďalších príslušných všeobecne záväzných právnych predpisov.
16.3. Ustanovenia Zákona o ochrane spotrebiteľa sa použijú na zmluvu uzavretú v súlade s týmito Obchodnými podmienkami po 30. júni 2024. Vznik právnych vzťahov zo zmlúv uzavretých pred 1. júlom 2024 a nároky vzniknuté z týchto zmlúv sa posudzujú podľa právnych predpisov účinných do 30. júna 2024.
16.4. Ustanovenia Občianskeho zákonníka v znení účinnom od 1. júla 2024 sa použijú na právne vzťahy vzniknuté v súlade s týmito Obchodnými podmienkami po 30. júni 2024. Ustanoveniami § 852a, § 852b, § 852d až 852m Občianskeho zákonníka v znení účinnom od 1. júla 2024 sa spravujú aj právne vzťahy, ktorých obsahom je dodávanie digitálneho plnenia, ktoré vznikli v súlade s týmito Obchodnými podmienkami pred 1. júlom 2024, ak k dodaniu digitálneho plnenia dochádza po 30. júni 2024; vznik týchto právnych vzťahov a vznik nárokov z týchto právnych vzťahov sa posudzujú podľa právnych predpisov účinných do 30. júna 2024.
16.5. V prípade, že sa vzájomné spory Poskytovateľa a Užívateľa vzniknuté v súvislosti s plnením záväzkov podľa Obchodných podmienok alebo v súvislosti s nimi nevyriešia dohodou, budú vzniknuté spory, vrátane sporov o ich platnosť, výklad alebo ukončenie, riešiť na miestne a vecne príslušnom všeobecnom súde Slovenskej republiky podľa hmotnoprávnych a procesnoprávnych predpisov Slovenskej republiky. Uvedeným nie je dotknutá možnosť alternatívneho riešenia sporov v zmysle čl. 17 týchto Obchodných podmienok.

17. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV
17.1. Užívateľ je oprávnený obrátiť sa na Poskytovateľa so žiadosťou o nápravu v prípade, že nebol spokojný so spôsobom, ktorým Poskytovateľ vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Poskytovateľ porušil jeho práva.
17.2. Ak Poskytovateľ na žiadosť podľa predchádzajúceho bodu odpovie zamietavo, alebo na ňu neodpovie do tridsiatich (30) dní odo dňa jej odoslania, má Užívateľ právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov.
17.3. Subjektmi alternatívneho riešenia sporov sú orgány a oprávnené právnické osoby v zmysle ust. § 3 ARSS, a to napr. Slovenská obchodná inšpekcia, pričom Užívateľ je oprávnený si vybrať subjekt alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov, na ktorý sa obráti.
17.4. Užívateľ pri podaní návrhu postupuje v zmysle ust. § 12 ARSS.
17.5. Alternatívnym riešením sporov možno urovnať spor medzi Užívateľom a Poskytovateľom vyplývajúci zo spotrebiteľskej zmluvy, resp. súvisiaci so spotrebiteľskou zmluvou.
17.6. Hodnota sporu, ktorý sa urovnáva alternatívnym riešením sporov, musí presahovať sumu 20,- EUR (dvadsať euro a nula eurocentov).
17.7. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže požadovať od Užívateľa poplatok za začatie alternatívneho riešenia sporu najviac sumu 5,- EUR (päť euro a nula eurocentov) vrátane dane z pridanej hodnoty, a to najskôr súčasne so zaslaním oznámenia o začatí alternatívneho riešenia sporu.
17.8. Užívateľ je oprávnený použiť platformu riešenia sporov online RSO na riešenie svojich sporov v jazyku, ktorý si zvolí.
17.9. Užívateľ môže na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu RSO, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
17.10. Užívateľ pri predkladaní podania platforme RSO vyplní elektronický formulár sťažnosti. Informácie, ktoré predloží, musia byť dostatočné na určenie príslušného subjektu alternatívneho riešenia sporov online. Užívateľ môže priložiť dokumenty na podporu svojej sťažnosti.

18. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
18.1. V súlade s týmito Obchodnými podmienkami bude Poskytovateľ pri poskytovaní Služieb a Mobilnej Aplikácie Užívateľovi získavať a spracúvať osobné údaje. Pri spracúvaní osobných údajov bude Poskytovateľ dodržiavať všetky požiadavky stanovené všeobecne záväznými právnymi predpismi, najmä GDPR a Zákonom o ochrane osobných údajov.
18.2. Mobilná Aplikácia umožňuje Užívateľom vyhľadať Vozidlá zdieľaním údajov o ich geografickej polohe. Aby mohol Poskytovateľ riadne poskytnúť Užívateľovi Služby, môže byť prostredníctvom Mobilnej Aplikácie sledovaná poloha Užívateľa.
18.3. Bližšie informácie o rozsahu získavania, uchovávania a spracúvania osobných údajov Poskytovateľom v súvislosti s Mobilnou Aplikáciou a poskytovaním Služieb, sú k dispozícii priamo v Mobilnej Aplikácii v časti Podpora – Podmienky ochrany osobných údajov, ako aj na Webstránke https://svist.sk/ochranaosobnychudajov.

19. ORGÁN DOZORU
19.1. Orgánom dozoru Poskytovateľa je Inšpektorát Slovenskej Obchodnej Inšpekcie pre Bratislavský kraj, Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava, Odbor výkonu dozoru, tel. č. 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04, fax č. 02/58 27 21 70 („SOI“ alebo „Orgán Dozoru“).

20. ZMENA OBCHODNÝCH PODMIENOK
20.1. Poskytovateľ si vyhradzuje právo na jednostrannú zmenu týchto Obchodných podmienok, vrátane ich príloh, Reklamačného poriadku a Cenníku, z dôvodu:
a) zmeny okolností, ktorú nebolo možné k pôvodnému dátumu účinnosti Obchodných podmienok predvídať a ktorých nerešpektovanie by výrazne narúšalo vyváženosť zmluvného pomeru, napr. zmena legislatívy, ktorá by mala vplyv na plnenie podľa Obchodných podmienok, alebo zmena výkonov tretích osôb poskytovaných Poskytovateľovi v súvislosti s prevádzkou Mobilnej Aplikácie, ktoré sú nevyhnutné na jej riadne fungovanie vo vzťahu k Užívateľom; alebo
b) zmeny podmienok na trhu poskytovania prenájmu kolobežiek a bicyklov; alebo
c) zvýšenia nákladov na strane Poskytovateľa súvisiacich s poskytovaním Služby alebo jej časti alebo zmeny miery inflácie zverejnenej Štatistickým úradom SR za predchádzajúce obdobia; alebo
d) zmeny marketingovej stratégie Poskytovateľa; alebo
e) zmeny marketingového alebo technologického vývoja Mobilnej Aplikácie a/alebo obdobných aplikácií s ohľadom na povahu poskytovaných Služieb; alebo
f) legislatívnej zmeny, ktorá má priamy alebo nepriamy dopad na zmluvné podmienky (vrátane zmeny sadzby dane z priadnej hodnoty alebo inej platby); alebo
g) vydania rozhodnutia príslušného orgánu verejnej moci (vrátane orgánov EÚ), ktoré zakladá povinnosť alebo právo Poskytovateľa vykonať danú zmenu;
h) ak je to potrebné na kompenzáciu zvýšených nákladov spôsobených navýšením cien tretích osôb, od ktorých Poskytovateľ odoberá výkony a služby potrebné na riadne fungovanie Mobilnej Aplikácie a prevádzky Vozidiel.
20.2. Zmenu Obchodných podmienok oznámi Poskytovateľ prostredníctvom Mobilnej Aplikácie a Webstránky www.svist.sk.
20.3. Poskytovateľ a Užívateľ sú vždy viazaní ustanoveniami Obchodných podmienok platných v čase platnosti Zmluvy.
20.4. Všetky zmeny sa budú považovať za schválené, pokiaľ proti nim písomne nevznesiete námietku do šiestich (6) týždňov odo dňa, keď Vám ich Poskytovateľ oznámi. O svojom práve namietať proti zmenám bude Užívateľ informovaní v rovnakom čase, ako mu budú zmeny oznámené.
20.5. Ak sa niektoré ustanovenie Obchodných podmienok stane vo vymedzenom rozsahu neplatné, neúčinné, resp. nevykonateľné, ostatné ustanovenia týmto nedotknuté zostávajú v platnosti v plnom rozsahu. Poskytovateľ v takomto prípade nahradí takéto ustanovenie platným, účinným a vykonateľným ustanovením, ktoré sa bude čo najmenej odlišovať od princípov dohodnutých v týchto Obchodných podmienkach pri zachovaní ekonomického a právneho účelu a zmyslu nahrádzaného ustanovenia.

Príloha č. 1 k Všeobecným obchodným podmienkam mobilnej aplikácie „SVIŠŤ“

PRAVIDLÁ JAZDY


1. BEZPEČNOSTNÉ KONTROLY
1.1. Užívateľ je zodpovedný za to, aby pred každým použitím Vozidla vykonal bezpečnostnú kontrolu, ktorá okrem iného zahŕňa kontrolu:
a) dobrého stavu rámu;
b) dobrého stavu kolies (t.j. že kolesá nie sú vydraté, resp. nie sú blokované nečistotami alebo blatom);
c) bezpečnej činnosti bŕzd;
d) dostatočne nabitej batérie;
e) funkčnosti zvončeka Vozidla;
f) dobrého stavu svetiel a reflektorov, ak má Užívateľ v úmysle jazdiť na Vozidle v noci alebo za zmenšenej viditeľnosti;
g) toho, či je Vozidlo bez známok poškodenia, neobvyklého alebo nadmerného opotrebenia alebo iného mechanického problému alebo či potrebuje údržbu; a
h) toho, či Užívateľ postupuje podľa pokynov, predovšetkým podľa súboru bezpečnostných nástrojov, ktoré ste dostali v čase prenájmu Vozidla prostredníctvom Mobilnej Aplikácie.
1.2. Počas jazdy je Užívateľ povinný neustále sledovať, či Vozidlo a jeho prevádzka spĺňa vyššie uvedené bezpečnostné požiadavky. Ak kedykoľvek počas jazdy Užívateľ zistí, že došlo k porušeniu bezpečnostných požiadaviek, alebo si všimne iné potenciálne nebezpečenstvo, hrozbu alebo poruchu, musí jazdu na Vozidle prerušiť v prvom bezpečnom momente a nahlásiť incident v súlade s bodom 11.1 Obchodných podmienok.

2. BEZPEČNOSŤ NA CESTÁCH
2.1. Pri jazde na Vozidle a pri jeho obsluhe musí byť vždy na prvom mieste bezpečnosť. Užívateľ je pri používaní Vozidla, jazde na ňom alebo pri jeho obsluhe povinný:
a) dodržovať všetky platné dopravné všeobecne záväzné právne predpisy;
b) dodržovať pokyny uvedené v súbore bezpečnostných nástrojov v rozhraní Mobilnej Aplikácie;
c) používať bezpečnostnú výstroj podľa odporúčaní a požiadaviek všeobecne záväzných právnych predpisov, ktorá sa primerane vyžaduje na zníženie rizika zranenia osôb (ako je prilba, chrániče a vhodná obuv);
d) neobsluhovať a nejazdiť s Vozidlom pod vplyvom alkoholu, drog, liekov alebo iných látok, ktoré môžu zhoršiť alebo znížiť schopnosť bezpečného ovládania Vozidla;
e) dodržiavať rýchlostný limit a prispôsobiť rýchlosť podľa situácie a s ohľadom na skúsenosti s jazdou, podmienky a stav vozovky, stav Vozidla, poveternostné podmienky, hustotu premávky a ďalšie dopravné podmienky tak, aby Užívateľ mohol Vozidlo zastaviť bez nárazu do akejkoľvek prekážky, ktorú možno na ceste primerane očakávať;
f) nepoužívať mobilný telefón, tablet, laptop, zariadenie na odosielanie textových správ, hudobný prehrávač ani iné zariadenie, ktoré by mohlo odpútať pozornosť od bezpečnej obsluhy Vozidla;
g) nejazdiť na Vozidle po nespevnených cestách, po vode (mimo bezpečných mestských komunikácii) alebo kdekoľvek inde, kde je to zakázané, protizákonné, alebo kde to môže byť pre ostatných nepríjemné;
h) nepoužívať Vozidlo na pretekanie, jazdu po horách alebo na kaskadérske či obdobné účely;
i) nepoužívať Vozidlo na skúšky vozidiel, na výcvik vodičov, na komerčnú prepravu osôb alebo na komerčnú prepravu tovaru (napr. kuriérske cesty, rozvoz potravín);
j) nepoužívať Vozidlo na prepravu ľahko zápalných, toxických alebo inak nebezpečných materiálov, pokiaľ ich objem presahuje bežné množstvo v domácnosti;
k) nepoužívať Vozidlo na rýchlostných cestách, diaľniciach a na cestách so zvýšenou alebo obmedzenou premávkou;
l) nejazdiť na Vozidle v protismere;
m) nejazdiť na Vozidle po cestách, ktoré sú určené výlučne pre chodcov;
n) nejazdiť mimo povoleného úseku uvedeného v Mobilnej Aplikácii s ohľadom na Dostupné Územie;
o) nejazdiť na rozbitých alebo nebezpečných cestách alebo za zlých alebo nebezpečných poveternostných podmienok vrátane snehu, krupobitia, poľadovice, námrazy, mrznúceho dažďa alebo búrok s bleskami, čo by mohlo ohroziť bezpečnosť jazdy na Vozidle;
p) nepresahovať maximálny hmotnostný limit 100 kg;
q) nevoziť na Vozidle ďalšie osoby;
r) nevoziť žiadne predmety (napr. aktovky, batohy, tašky a/alebo iné predmety), ak by bránili v bezpečnom riadení Vozidla; a
s) nosiť svetlé oblečenie alebo reflektor (alebo iný reflexný prvok), aby bol Užívateľ pre ostatných účastníkov cestnej premávky za každého počasia dobre viditeľný.
2.2. Užívateľ je povinný okamžite zastaviť Vozidlo vždy, keď sa na displeji umiestnenom v blízkosti riadidiel objaví výstražná kontrolka alebo sa zobrazí chybový signál, a kontaktovať Poskytovateľa, aby zistil, či je možné bezpečne pokračovať v jazde.

3. PARKOVANIE
3.1. Pri parkovaní Vozidla je Užívateľ povinný:
a) parkovať Vozidlo spôsobom, ktorý nie je v rozpore s akýmkoľvek všeobecne záväzným právnym predpisom, vrátane predpisov územných samospráv, v obvode ktorých sa Vozidlo nachádza;
b) parkovať výlučne v rámci Povolených Parkovacích Miest a mimo oblasti, v ktorej je parkovanie Vozidiel zakázané;
c) parkovať tak, aby vozidlo nezakrývalo cestu, nebránilo premávke ani nadmerne neprekážalo na chodníku;
d) neparkovať Vozidlá spôsobom, ktorý ohrozuje bezpečnosť cestnej premávky alebo práva či oprávnené záujmy tretích strán;
e) parkovať Vozidlo na viditeľnom mieste a v stojacej polohe, aby ho mohli využívať ostatní užívatelia;
f) pokiaľ Vozidlo disponuje stojanom, je Užívateľ povinný zaparkovať ho pomocou stojana;
g) postupovať podľa pokynov na parkovanie zobrazených v Mobilnej Aplikácii;
h) nahlásiť akékoľvek Vozidlo, ktoré nie je zaparkované na Povolenom Parkovacom Mieste počas používania Služieb, a to oznámením Poskytovateľovi v súlade s bodom 11.1 alebo použitím príslušnej funkcie v Mobilnej Aplikácii.
3.2. Vozidlá nesmú byť zaparkované nasledovným spôsobom:
a) v pravom uhle k vozovke, v pravom uhle k chodníku, v blízkosti križovatiek alebo spôsobom, ktorý inak bráni cestnej premávke; alebo
b) pri stromoch, dopravných značkách, semaforoch, parkovacích automatoch, predajných automatoch, plotoch tretích strán, lavičkách, kontajneroch, odpadkových košoch, pred núdzovými východmi a budovami hasičských zborov alebo v ich blízkosti, pred vchodmi alebo východmi, v zónach, v ktorých nie je povolené zastavenie, na prístupových cestách vedúcich k uzlom verejnej dopravy, na cyklistických chodníkoch, pri orientačných pomôckach pre nevidiacich, na prechodoch pre chodcov, vo vnútri budov, vo vnútorných dvoroch budov, pri iných vozidlách, v parkoch a na zelených plochách, na miestach, kde by vozidlo zakrývalo reklamy alebo vybavenie ulíc alebo kde by bolo narušené fungovanie zariadenia, na miestach vyhradených na nakladanie a vykladanie alebo na miestach vyhradených pre iných používateľov alebo služby, alebo na miestach, kde by parkovanie Vozidla bránilo v priestore potrebnom pre používateľov invalidných vozíkov a osoby so zdravotným postihnutím.
3.3. Vozidlá nesmú byť zaparkované v nasledovných lokalitách:
a) v súkromných priestoroch alebo na firemných pozemkoch;
b) vo vnútorných nádvoriach;
c) v parkovacích garážach;
d) na parkovacích miestach pre zákazníkov, predovšetkým pred nákupnými centrami, supermarketmi, reštauráciami a barmi;
e) na parkovacích miestach univerzít a iných verejných zariadení;
f) vo vnútorných priestoroch;
g) na miestach, na ktoré sa vzťahujú obmedzenia parkovania pre určité dni alebo časy dňa alebo pre určité vozidlá.
3.4. Na žiadosť Poskytovateľa je Užívateľ povinný v dobrej viere poskytnúť informácie o presnom mieste, na ktorom Užívateľ zaparkoval Vozidlo.



Príloha č. 2 k Všeobecným obchodným podmienkam mobilnej aplikácie „SVIŠŤ“

FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY PRE SPOTREBITEĽOV


1. Poskytovateľ
Obchodné meno: GoScooters s. r. o.
Sídlo: Mlynské nivy 56, 821 05 Bratislava – mestská časť Ružinov
IČO: 54 122 856
DIČ: 2121582639
IČ DPH:´SK2121582639
Zápis: Obchodný register Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka číslo: 159113/B
(ďalej len „Poskytovateľ“)


2. Užívateľ
Meno, priezvisko, titul:

Adresa bydliska:

Kontakt na užívateľa – telefónne číslo / email:

(ďalej len „Užívateľ“)

Ako Užívateľ týmto oznamujem, že odstupujem od Zmluvy o zakúpení balíka predplatného v zmysle čl. 14 Obchodných podmienok
Dátum zakúpenia balíka predplatného: _________
Číslo balíka predplatného (ak bolo pridelené): _________

Pomerný zostatok peňažných prostriedkov z predplateného balíka si prajem vrátiť na nasledovný bankový účet (IBAN)/iným spôsobom:



V ________________, dňa ______________

Podpis:





Príloha č. 3 k Všeobecným obchodným podmienkam mobilnej aplikácie „SVIŠŤ“

POUČENIE O UPLATNENÍ PRÁVA SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

1. Právo na odstúpenie od zmluvy
A. V súlade s bodom 9.22 Obchodných podmienok a s ohľadom na ust. § 19 ods. 1 písm. a) Zákona o ochrane spotrebiteľa upozorňujeme, že Užívateľ odoslaním záväznej ponuky na prenájom Vozidla, jeho rezerváciu, alebo inej záväznej ponuky na akúkoľvek Službu v zmysle týchto Obchodných podmienok udeľuje súhlas so začatím poskytovania Služby a stráca právo na odstúpenie od Zmluvy o prenájme Vozidla. Užívateľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je poskytnutie Služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom Užívateľa a Užívateľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí Služby, ak došlo k úplnému poskytnutiu Služby.

B. V prípade Zmluvy o zakúpení balíka predplatného v zmysle čl. 14 Obchodných podmienok máte právo od tejto zmluvy odstúpiť bez uvedenia dôvodu v lehote štrnástich (14) kalendárnych dní odo dňa jeho zakúpenia. Ak si Užívateľ aktivuje balík predplatného počas štrnásťdňovej (14) lehoty na odstúpenie od zmluvy, po jeho zakúpení (čo znamená, že vyslovene požaduje, aby sa Služby začali poskytovať od tohto dátumu a pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy), výslovne sa tým Užívateľ vzdáva svojho práva na odstúpenie od zmluvy.

Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením, v ktorom uvedie svoje rozhodnutie o odstúpení od balíku predplatného, kontaktovaním Poskytovateľa v súlade s bodom 1.4 týchto Obchodných podmienok:
a) prostredníctvom príslušného okna v Mobilnej aplikácii „SVIŠŤ“;
b) e-mailom na adrese info@svist.sk;
c) listom na adresu sídla Poskytovateľa Mlynské nivy 56, 821 05 Bratislava – mestská časť Ružinov;
d) telefonicky na číslo zákazníckeho servisu Poskytovateľa +421 949 485 798.

Na tento účel môžete použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je uvedený v prílohe č. 2 týchto Obchodných podmienok. Použitie vzorového formuláru však nie je povinné.

Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy

2. Dôsledky odstúpenia od zmluvy

Po odstúpení od Zmluvy o zakúpení balíka predplatného v zmysle čl. 14 Obchodných podmienok počas štrnástich (14) dní v súlade s vyššie uvedenými podmienkami, budete mať nárok na pomerné vrátenie prostriedkov v závislosti od obmedzení balíka predplatného, ktorý si zakúpil a používal do jeho ukončenia.

Platba bude Užívateľovi vrátané najneskôr do štrnástich (14) dní odo dňa, keď bude Poskytovateľovi doručené oznámenie o odstúpení od zmluvy. Ak v odstúpení neuvedie Užívateľ iný spôsob úhrady, bude úhrada uskutočnená rovnakým spôsobom aký, Užívateľ použil pri svojej platbe, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.



3. Zrušenie Účtu a ukončenie Zmluvy o používaní Mobilnej Aplikácie

V nadväznosti na poučenie týkajúce sa práva Užívateľa odstúpiť od Zmluvy Poskytovateľ týmto pre úplnosť pripomína aj postup pri zrušení Účtu v Mobilnej aplikácii a ukončení Zmluvy o používaní Mobilnej Aplikácie:

Zmluvu o používaní Mobilnej Aplikácie je možné zrušiť kedykoľvek, a to prostredníctvom Mobilnej Aplikácie v časti Profil, kliknutím na tlačidlo odstránenie Účtu („Delete Account“).

Pokiaľ z technických príčin nie je možné požiadať o zrušenie a odstránenie Účtu prostredníctvom Mobilnej Aplikácie, môže Užívateľ požiadať Poskytovateľa prostredníctvom e-mailu na adresu zákazníckej podpory info@svist.sk.

K zrušeniu a odstráneniu Účtu dochádza momentom potvrdenia o zrušení o odstránení Poskytovateľom. Týmto momentom súčasne dochádza k ukončeniu Zmluvy o používaní Mobilnej Aplikácie.

© 2024 Svišť | info@svist.sk | Všetky práva vyhradené.